Eurowizja 2024 Próby: Zobacz występy półfinalistów z II grupy i pierwsze informacje o występach Wielkiej Brytanii, Niemiec, Szwecji, Francji i Hiszpanii

dziennik-eurowizyjny.pl 4 miesięcy temu

VI dzień prób półfinalistów – są zmiany!

Kolejny dzień prób za nami! W pierwszej części dnia po raz drugi na scenę wyszli półfinaliści z czwartkowej części Eurowizji – kolejno od Malty po Łotwę. Na podstawie zdjęć oraz opublikowanych fragmentów występów możemy ocenić co uległo zmianie. W przypadku maltańskiego „Loop” pokazano kolejne nowoczesne wizualizacje, a występ na zdjęciach wygląda zjawiskowo, tak jak sama Sarah. Pokazano też dance break, w którym Sarah i tancerze zasłaniają sobie oczy czarnymi taśmami, a następnie wokalistka obraca się do góry nogami podtrzymywana przez tancerzy. Następnie kwartet taneczny odsłania umięśnione torsy. Besa z Albanii także pokazała więcej wizualizacji i układu tanecznego oraz całkowicie zmieniła strój na połyskujący dwuczęściowy kombinezon, w którym wygląda trochę jak kula dyskotekowa. Poruszenie wywołał 30-sekundowy fragment Grecji . Faktycznie występ realizowany będzie przy pomocy tylko jednej kamery, co nie każdemu się podoba. Przeciwnicy takiego pomysłu uważają, iż w ten sposób prezentacji brakuje energii.

Czy Nemo wygra? Co ubierze Kaleen?

Ciekawie na scenie prezentuje się Nemo ze Szwajcarii . Wbrew oczekiwaniom reprezentant kraju nie zmienił outfitu, a zdaje się, iż cały jego występ będzie opierał się tylko na balansowaniu na rekwizycie w kształcie anteny. Aktualnie fani kłócą się między sobą o to, czy taki pomysł wystarczy by Szwajcaria wygrała. Kontrowersyjnego stroju nie zmienia też Aiko z Czech , jednak na jej występie razi bardzo mocno odznaczający się chórek z taśmy, więc wokalistka sama się męczy ze śpiewaniem. Ku zaskoczeniu wielu strój postanowiła zmienić Kaleen . Nie wiemy, czy to przez cały czas testowanie, ale tym razem wokalistka ma na sobie srebrny kostium odsłaniający uda. W występie Łotwy widzimy na ekranach migoczący kształt drzewa, który dobrze pasuje do stojącej na środku wielkiej obręczy. W występie Armenii przez cały czas można mieć wrażenie, iż mimo kolorowych wizualizacji i stojących na platformie muzyków prezentacja jest dość pusta.

Dziś po raz pierwszy na scenie swoje występy ćwiczyli finaliści – reprezentanci państw Big5 oraz Szwecji. Ponieważ są to pierwsze próby, możemy je „obserwować” poprzez opis na live blogu Reddit, galerię zdjęć na Eurovision.tv i TikToka. Oto podsumowanie!

WIELKA BRYTANIA

Opisuje: Maciej Błażewicz

Występ Olly’ego Alexandra ma nas przenieść do postapokaliptycznej dystopijnej szatni bokserskiej na pokładzie statku kosmicznego pędzącego w kierunku Ziemi przez czarną dziurę w 1985 – nie wiemy, czy obserwatorzy sami sobie to wymyślili, czy wywnioskowali z prezentacji scenicznej. Tak czy siak, na scenie pojawia się sala wyłożona brudnymi kafelkami i słuchawkami prysznicowymi – tym samym z występu zrobi się trochę klimat teledysku. Olly ma na sobie czewony strój bokserski, towarzyszy mu czterech tancerzy. Poprzez przemyślane ruchy kamerą można mieć wrażenie, iż sala się obraca. Występ oceniany jest jako bardzo ambitny i oszałamiający, a dodatkowo po raz pierwszy usłyszymy revamp „Dizzy” z dodatkowymi smyczkami i zmienioną częścią końcową. Nie zabraknie też iskier i fajerwerków oraz dość seksownych zbliżeń między występującymi na scenie osobami.

Zobacz oficjalną galerię zdjęć

@eurovision

@Olly Alexander has us feeling a certain type of way with all that hanging around… let’s call it Dizzy #Eurovision2024

♬ original sound – Eurovision

NIEMCY

Opisuje: Maciej Błażewicz

Isaak z Niemiec także wpadł na pomysł, by na scenie mieć osobne pomieszczenie – tym razem jednak jest to stylowy salon z czarnej, metalowej ramy. Pojawia się tam otwarty ogień, który rozprzestrzenia się na kolejne ściany konstrukcji. Ma to robić spore wrażenie i poczucie, iż wszystko się pali. Rekwizyty nie będą jednak na scenie stały przez cały czas – w środku utworu znikną, pozostawiając wokalistę samego na scenie. Tak przygotowany scenariusz występu ma nie pozostawić nas na tę prezentację obojętnymi. Do tego wszystko ma dojść jeszcze silny wokal reprezentanta Niemiec. Isaak wspierany jest wokalnie na scenie przez czterech chórzystów stojących z tyłu sceny.

Zobacz oficjalną galerię zdjęć

Zobacz oficjalnego TikToka

SZWECJA

Opisuje: Maciej Błażewicz

Marcus i Martinus to kolejni finaliści z pomysłem zbudowania „własnej” sceny na scenie. Specjalnie nie przygotowali teledysku do swojego utworu, bo występ z Melodifestivalen i tak wyglądał jak klip. Teraz ma być podobnie – zgodnie z oczekiwaniami Norwegowie reprezentujący gospodarzy nie zmienili zbyt dużo od czasu preselekcji szwedzkich. Mamy niebiesko-czarne stroje, czterech chórzystów-tancerzy w tle, nowoczesne wizualizacje. Różni się skala – kostki wiszące pod sufitem dodają nowego wymiaru występowi, tak samo jak wzmocnione efekty świetlne. Zdjęcia robią wrażenie!

Zobacz oficjalną galerię zdjęć

@eurovision

@Marcus & Martinus had their first rehearsal at Malmö Arena and it’s one we won’t be forgetting in a hurry #Eurovision2024

♬ original sound – Eurovision

FRANCJA

Opisuje: Michał Tylek

Slimane wraz z francuską delegacją postawił na dobrze znane z jego wcześniejszych występów klimaty. Opublikowane zdjęcia pokazują, iż prezentacja „Mon amour” na scenie w Malmö będzie niezwykle elegancka i pełna emocji. W występie dominuje biel, która obecna jest na wizualizacjach czy światłach. Biały również jest sam strój wokalisty. Slimane wykonuje pierwszą część utworu klęcząc, by następnie wstać i wykonać ostatni refren acapella, znajdując się w kłębach dymu. Jak wskazuje opis w serwisie Reddit, w francuskim występie dominować będą bliskie ujęcia kamer mające na celu podkreślić emocje i ból artysty oraz nadać całości intymny klimat. Czy Francja będzie liczyć się w walce o zwycięstwo w wielkim finale?

Zobacz oficjalną galerię zdjęć

@eurovision

Je rejoue la scène… That’s how good @Slimane first rehearsal was #Eurovision2024

♬ original sound – Eurovision

HISZPANIA

Opisuje: Emilia Chrabąszcz

Hiszpania stawia na dopracowanie występu z Benidorm Fest. Na scenie znajduje się okrągła czerwona sofa, którą pamiętamy z preselekcji. Jej przednia część została jednak przemalowana na złoto, przez co może przypominać hiszpańską flagę. Performance rozpoczyna się wewnątrz środkowej kostki, która jest ruchomym elementem tegorocznej sceny. Opuszczona najniżej, jak się da – aż do podłogi, stwarza wrażenie pudełka. Na ekranach LED pojawiają się teksty piosenki. Ogromne napisy ZORRA pulsują na kostkach, zachęcając publiczność areny do wspólnego śpiewania. Wokalistka duetu Nebulossa – Mery Bas ubrana jest w czarny koronkowy kombinezon wysadzany kryształkami z bufiastymi ramionami i rozszerzanymi spodniami. Razem z nią występuje jej mąż Mark Dasousa, grając na klawiszach. Duetowi towarzyszą na scenie dwaj tancerze. Mają na sobie czarne ganitury, których gwałtownie pozbywają się, pozostając w gorsetach i kozakach na obcasie.

Zobacz oficjalną galerię zdjęć

@eurovision

@NEBULOSSA have arrived to Malmö exactly as we’d hoped – más ZORRA todavía #Eurovision2024

♬ original sound – Eurovision

WŁOCHY

Opisuje: Agnieszka Bartosiewicz

Włochy postanowiły zaprezentować swoją propozycję na większej scenie w inny sposób, niż podczas Sanremo. Angelina ubrana jest w czerwony gorset w roślinne wzory. Towarzyszy jej pięć tancerek. Te natomiast mają na sobie podobne stroje, jednak w nieco bardziej stonowanych barwach. Włochy uaktywniły w swoim występie kostki znad sceny. Są one spuszczone nad samą scenę. Jako rekwizyt pojawia się tron spleciony z gałęzi. Na ekranie LED natomiast widać drzewa, rośliny i kwiaty. Na koniec występu na tyłach sceny pojawia się pirotechnika – deszcz fajerwerków. Widać, iż włoska delegacja postawiła na coś zupełnie odmiennego od tego, co mogliśmy oglądać w wykonaniu Angeliny chociażby na pre parties.

Zobacz oficjalną galerię zdjęć

@eurovision

Will the queen please take the throne… @angelinamango__ makes her entrance onto the rehearsal stage #Eurovision2024

♬ original sound – Eurovision
Idź do oryginalnego materiału