Dlaczego Like A Dragon: Yakuza może być kolejną świetną telewizyjną adaptacją gry wideo

cyberfeed.pl 4 miesięcy temu


Po serii odświeżająco świetnych adaptacji gier wideo do telewizji — mianowicie HBO Ostatni z nas I Wideo Prime Opad — poprzeczka ustawiona wysoko dla nadchodzącej serii Segi i Amazona opartej na Like A Dragon (z domu Yakuza) gry jest wysoko. Producenci i gwiazdy tego październikowego Jak smok: Yakuza Wierzymy, iż ich serial spełni te wysokie wymagania, częściowo dlatego, iż jest produkcją lokalną i ma globalną oglądalność jako opowieść o rodzinie.

Producent gier wideo również jest na pokładzie. Producent serii gier Like A Dragon i szef studia Ryu Ga Gotoku Masayoshi Yokoyama udzielił błogosławieństwa scenariuszowi programu telewizyjnego i pełni funkcję producenta wykonawczego Jak smok: YakuzaW wywiadzie dla Polygon na Zoomie powiedział, iż odbył „dogłębne rozmowy z reżyserem i obsadą”, aby omówić mitologię serialu i „zasady, których musieli przestrzegać”.

„Byłem gotowy odrzucić lub naprawdę rozwalić scenariusz” – powiedział Yokoyama za pośrednictwem tłumacza – „ale okazało się, iż to, co przeczytałem, było naprawdę, naprawdę imponujące. Więc od tego momentu byłem bardzo delikatny i pozwoliłem ekipie filmowej przejąć pełną kontrolę nad produkcją”.

Jak smok: Yakuzasześcioodcinkowy serial kryminalny z udziałem żywych aktorów, opiera się na wydarzeniach z pierwszej części serii, a nie na podobnie nazwanej grze Yakuza: Jak smok.

Yokoyama powiedział, iż liniowy format opowiadania historii Jak smok: Yakuza przedstawi widzom punkt widzenia na historię, którego nie da się zobaczyć w grach, ponieważ widzowie nie poznają fabuły, grając z perspektywy Kiryu.

„Kiedy dostosujesz to do [TV] historia, możesz trzymać się Kiryu i wtedy [Akira] Nishikiyama, a potem Yumi [Sawamura]. Możesz przeskakiwać z POV i opowiadać o rzeczach z bardziej zaokrąglonego, ptasiego punktu widzenia, co było dość wyzwalające. Myślę, iż to jedna z mocnych stron adaptacji, która różni się od gry”, powiedział.

Jednym z obszarów, w którym seria Prime Video może przewyższyć gry, jak powiedział Yokoyama, jest przedstawienie fikcyjnej dzielnicy nocnego życia Kamurocho w Tokio. „We wszystkich iteracjach [of Kamurocho] Włożyliśmy tak dużo energii w stworzenie tego fikcyjnego miasta, [the adaptation is] prawie nas przebijając w tym, sprawiając, iż wydaje się to naprawdę żywe. Więc trochę zazdrościmy i czujemy, iż musimy znów lepiej wypaść w grach”.

Erik Barmack, producent wykonawczy Jak smok: Yakuzazawsze uważał, iż ważne jest, aby serial nie tylko rozgrywał się w Japonii, ale również był tam kręcony.

„Widzieliście, jak Hollywood bierze japońskie IP i przenosi je do USA, ale nie zawsze robi to z powodzeniem lub autentycznie” – powiedział Barmack. „Widzieliście świetne adaptacje gier wideo w USA dla świata, ale nie ma wielu przykładów świetnych japońskich gier wideo, które są tworzone lokalnie i autentycznie do materiału, co jest tak naprawdę hołdem dla gier. Naprawdę można to zrobić autentycznie tylko w Japonii, a fakt, iż Amazon wykorzystał szansę, aby zrobić coś, co jest dość dużym show w Japonii, dla globalnej publiczności, jest naprawdę interesujący i wyjątkowy”.

Kento Kaku (po lewej) i Ryoma Takeuchi (po prawej) na San Diego Comic-Con 2024Zdjęcie: Mica Toolis Photography

Mężczyzna, któremu powierzono główną rolę w Jak smok: YakuzaRyoma Takeuchi uważa, iż ​​potencjalna globalna popularność serialu wynika z relacji międzyludzkich i rodzinnej struktury otaczającej Kiryu.

„To, co wciągnęło mnie w tę historię, która moim zdaniem ma globalną wrażliwość, to sieroty, które nie mają rodziny, pragną i desperacko pragną nawiązać ludzką relację” – powiedział Takeuchi za pośrednictwem tłumacza. „To jest sedno całej tej historii i element, który sprawia, iż ​​jest najbardziej wiarygodna”.

Kolega Takeuchiego z planu, Kento Kaku, który gra Akirę Nishikiyamę, byłego przyjaciela Kiryu, a w tej chwili jego rywala, powiedział, iż docenia odpowiedzialność związaną z wcielaniem się w te postacie w filmie aktorskim i oczekiwania, jakie się z tym wiążą.

„Miałem duże doświadczenie w adaptacji znanych mang w Japonii i wiem z doświadczenia, jak trudno jest je z powodzeniem przerobić na wersję live-action” – powiedział Kaku. „Więc tak naprawdę miałem zamiar odrzucić [the part]ale kiedy przeczytałem scenariusz, po raz pierwszy naprawdę mogłem dostrzec głębię charakteru postaci i [their] pochodzenia i zrozumieć relację między Kazumą i Nishikim.”

Takeuchi powtórzył to stwierdzenie, ale wyraził, iż nie próbuje po prostu zadowolić długoletnich fanów gry Yakuza. Chce, aby jego Kiryu uosabiał męską wytrzymałość I delikatnej wrażliwości ukochanego protagonisty studia Sega i sportretowania go w sposób charakterystyczny dla gier aktorskich.

„Uważam, iż to nie jest adekwatne podejście do Tylko „Staraj się zadowolić fanów” — powiedział Takeuchi. „Chodzi bardziej o to, żeby wyjść z wnętrza i być autentycznym. To duże wyzwanie i presja, ale myślę, iż to jest miejsce, z którego wszyscy musimy wyjść.

„To przerażające” – powiedział ze śmiechem.

Kiryu Kazuma i Akira Nishikiyama, jak pojawili się w Yakuza 0Zdjęcie: Studio Ryu Ga Gotoku/Sega

Takeuchi przynajmniej zyskał aprobatę Yokoyamy co do sposobu, w jaki przedstawia Kiryu na ekranie.

„To bardzo wyzwalające mieć szansę pracować z naprawdę utalentowaną obsadą i mieć [Takeuchi] ucieleśnienie postaci na swój własny sposób jest po prostu tak odświeżające”, powiedział Yokoyama. „To nie jest imitacja ani naśladowanie postaci z gry. To raczej ucieleśnienie jego ducha i sprawienie, iż znów ożyje jako nowa postać. Więc nie ma porównania. To po prostu coś zupełnie innego — i to jest fajne”.

I podczas gdy Jak smok: Yakuzato rozgrywający się przez dziesięciolecia dramat kryminalny, który stanowi początek długiej historii, ale potrafi być też intymny i emocjonalny – powiedział Barmack.

„To nie jest serial, który potrzebuje 20 milionów dolarów, by wybuchły statki kosmiczne”, powiedział. „Musisz uwierzyć tym trzem postaciom [Kiryu, Akira, and Yumi] troszczą się o siebie nawzajem i są ze sobą w konflikcie. Gdybyś cofnął się w czasie zaledwie 15 lat temu, powiedziałbyś, iż nie byłoby okazji, aby wziąć japońskojęzyczny program i umieścić go w takim zakresie, jaki ma ten program, przed globalną publicznością, która dorównuje milionom ludzi, którzy grali w gry. Więc potrzebowałeś platformy takiej jak Amazon i i i gry, aby podróżować po całym świecie w taki sposób, w jaki to się stało. To przerażające, ale też niesamowite, iż taki program może się wydarzyć.”

Jak smok: Yakuza Premiera na Prime Video na całym świecie odbędzie się 24 października.



Source link

Idź do oryginalnego materiału