Czy tęsknisz za seks-sztuką smoków z serialu „House of the Dragon” w okresie 2?

cyberfeed.pl 2 miesięcy temu


Milly Alcock powróciła do roli Rhaenyry Targaryen (przez wizja wywołana przez Harrenhala) w ostatnie kilka odcinków Dom Smoka. I tak też się stało, iż australijska aktorka kiedyś nazwała to najbardziej zaskakującym elementem Dom Smoka scenografia: pornograficzne freski w Czerwonej Twierdzy.

„Chodzimy dookoła. My [Alcock and co-star Emily Carey] patrzymy w górę i myślimy: No cóż… to ciekawe”, powiedział Alcock podczas okrągłego stołu w 2022 r. przed pierwszym sezonem. „Gobeliny mężczyzn i kobiet uprawiających miłość; kobiet i kobiet uprawiających miłość — smoków uprawiających miłość, w tym także ludzi. Ale jak wszędzie.”

Jeśli oglądasz sezon 2 (lub choćby sezon 1) Dom Smoka nie czułem się jak nieprzerwana parada fresków seksu smoka, nie martw się; zaskakująco, skanują się jako dość subtelne w serialu, gdy się pojawiają, co jest coraz rzadsze. Scenograf Jim Clay powiedział, iż był to celowy wybór, w celu sprawienia, aby wyglądało, jakby blask opuścił Red Keep w okresie urzędowania Aegona (i Alicent).

„Targaryenowie to rodzina o ogromnej władzy, kontroli i kazirodztwie” – powiedział Clay portalowi Polygon. „Czerwona Twierdza — to było coś w rodzaju dekadenckiego miejsca pod rządami [Viserys]. A potem umarła mu żona i […] Wpływ Alicent był nieco bardziej purytański i monastyczny (pomimo jej własnych działań).

Obraz: HBO

Ujęcie pornograficznego fresku w komnatach królowej Aemmy z odcinka pilotażowego (po lewej) oraz sztuki seksualnej w komnacie króla Viserysa w odcinku 4 pierwszego sezonu (po prawej). Obraz: HBO

Styl był taki sam jak reszta Dom Smoka‘s art, który Clay nazywa „zasadniczo średniowiecznym”. (Choć zauważa, iż ​​„próbuje wprowadzić elementy, które nie są czysto renesansowe, po prostu trochę to zmieniamy, aby nie były to znane brytyjskie lub europejskie budynki renesansowe”). Przypisuje showrunnerom sezonu 1 Ryanowi Condalowi i Miguelowi Sapochnikowi pomysł na sztukę pornograficzną jako środek do pokazania, jak rozpieszczające, a choćby miękkie było życie pod rządami Viserysa. Ale to Clay zaangażował artystę Steve’a Mitchella do stworzenia grafiki do serialu.

„Steve potrafi zrobić wszystko, od małego fresku po ogromne, 200-stopowe tło” – mówi Clay o pracy Mitchella (która jest również eksponowana za okrągłym stołem Harrenhal). Co jest dobre, ponieważ mieli wiele do zrobienia, aby King’s Landing sprawiało wrażenie bujnego. „Dość trudno sprawić, aby taki budynek wydawał się dekadencki, ponieważ nie mamy sztuki, którą moglibyśmy umieścić wokół, poza pornograficznymi freskami”.

Mimo to choćby tego rodzaju tło „miękkiego umeblowania” ma znaczenie — a jego brak przyczynił się do tego, iż zamek wydaje się bardziej tym, czym jest, a czego Clay i jego zespół początkowo starali się uniknąć: „zimnym, kamiennym zamkiem”. Jest znamienne, iż większość pomieszczeń w Keep zaczyna przypominać bardziej surowe kwatery mieszkalne Otto Hightowera, w tym Siedmioramienną Gwiazdę Siedmiu na ścianach, bardziej widoczną niż wcześniej. To jego gust w dużej mierze dyktował wygląd Czerwonej Twierdzyczy jest Ręką Króla, czy nie, a Aegon jest na tronie tylko dzięki manipulacjom. choćby własny pustelniczy styl Alicent jest produktem manipulacji i wpływu jej ojca, a nastrój zamku podąża za tym, pozostawiając zamek bardziej uproszczonym i ponurym. W rezultacie rzeczy wydają się o wiele chłodniejsze w Królewskiej Przystani — od sztuki na ścianach, do łapaczy szczurów zawieszonych na zewnątrzi światło wpadające przez okna.

Kadr z 4. odcinka 2. sezonu, w którym przez cały czas można zobaczyć trochę Dom Smoka energia pornograficznej tkaniny.Obraz: HBO

Takie szczegóły można uznać za drobnostkę w kontekście Dom Smokawiększy spisek wojenny. Ale ich utrata mówi wiele o tym, jak Hightowersowie prowadzą ten reżim i jak chcą, aby rodzina się rozwijała. To usunięcie linii, wymazanie zawiłości (dziwacznych, władczych i innych) linia Targaryenów w ten sam sposób co król Robert w Gra o tron ukrył wszystkie czaszki smoków, gdy zdobył Królewską Przystań.

Dlatego ma sens, iż widzimy sztukę w jednym godnym uwagi miejscu w najnowszych odcinkach sezonu 2, jakkolwiek zagnieżdżona jest za pustymi półkami: w komnatach Aegona, dawniej Viserysa. W Królewskiej Przystani wciąż jest trochę starych zwyczajów — ale niestety, jak pokazuje bitwa w odcinku 4to nie wystarczy, żeby wygrać wojnę.



Source link

Idź do oryginalnego materiału