BAASCH: premiera wideoklipu “Ślady” powstałego we współpracy z Adą Zielińską i PWEE3000!

strefamusicart.pl 1 godzina temu
Zdjęcie: Baasch


Baasch prezentuje nowe wideo do utworu „Ślady”, stworzone we współpracy z uznaną artystką wizualną Adą Zielińską oraz PWEE3000, jednym z najlepszych dyrektorów artystycznych i montażystów młodego pokolenia. “Ślady” to bezkompromisowy manifest zamknięty w pełnej emocjonalnych zrywów melancholijnej piosence o miłości. Utwór pochodzi z nowej EPki artysty zatytułowanej “IV!II”, na której artysta wyraża na potrzebę zmian i analizuje punkt, w którym się znajduje.

“IV!II” to nowa EP-ka, a zarazem druga część czwartego albumu Baascha, która ukazała się nakładem wydawnictwa [PIAS] Recordings Poland and EE. Napisany w Madrycie, rozbity na dwie części materiał zastaje artystę dzielącego czas między dwoma miastami, zamykającego pewne etapy w życiu, ale i otwierającego nowe patrząc z nadzieją w przyszłość.

Napisane przez Baascha teksty odnoszą się do osobistych przeżyć i z syntetycznym rozmachem uruchamiają wszystkie zmysły. „Ślady” są o odwadze, prawdzie i miłości. To utwór o coming oucie, być może napisałem piosenkę, której sam chciałbym posłuchać dawno temu jako nastolatek. To relacja między dwójką ludzi opowiedziana przez flesze zdarzeń, detale ciała i drobne szczegóły. „Ślady” to też erotyk. Mało ich w polskiej muzyce. – mówi Baasch. Najnowszy singiel artysty to niezwykle intymna piosenka o społecznie piętnowanej miłości, w której Baasch subtelnie połączył euforię, smutek, strach i wstyd targające kochankami.

“Ślady” wizualnie zinterpretował duet jednych z najbardziej utalentowanych nazwisk młodego pokolenia polskiej sceny artystycznej. Fotografka Ada Zielińska podzieliła się z Baaschem archiwum swoich poetycznych zdjęć, zaś Maciej Przężąk znany szerzej jako PWEE300 wykorzystując swoje unikalne umiejętności narracyjne oraz wrażliwość na detale stworzył obraz. Ich kooperacja zaowocowała poruszającym teledyskiem, który w niesztampowy sposób podkreśla emocjonalną głębię utworu Baascha.

Teledysk operuje minimalistycznymi, ale sugestywnymi formami wizualnymi, które oddają uczucie zagubienia, introspekcji i próby odnalezienia siebie w świecie pełnym chaosu i niepewności. Dla mnie usterki/glitche symbolizują niedoskonałość wspomnień które nie są prawdziwym odwzorowaniem wydarzeń, a naszym wyobrażeniem przekłamanym przez emocję i czas. – mówi PWE3000. Wideo można odczytywać także jako artystyczną interpretację procesu pozostawiania śladów, które stają się symbolami naszej obecności we współczesnym świecie zawieszonym między cyfrowością a rzeczywistością, ale także przypominają o ludzkim przemijaniu. Dominuje tu nastrój tajemnicy i niepokoju doskonale oddając liryczną treść piosenki, opowiadającej o śladach, jakie pozostawiamy po sobie – zarówno tych fizycznych, jak i emocjonalnych. Piosenka jest o romansie, który dwójka osób próbuje ukryć, a umówmy się, większość tajemnic kryje sie w telefonach. W zdjęciach, wiadomościach, przesyłanych linkach.Wybraliśmy z Bartkiem i Maćkiem taką formę, bo ten interfejs telefonu, prywatnych wiadomości, screenów połączeń czy ostatnich zdjęć jednej osoby buduje taka współczesna intymność, coś do czego tylko my mamy dostęp. – mówi Ada Zielińska.

Premiera teledysku „Ślady” to także kolejny krok w artystycznym rozwoju Baascha, który od lat udowadnia, iż jest artystą, który nie boi się eksperymentować i łączyć różnych form wyrazu artystycznego. Jego kooperacja z Adą Zielińską i PWE3000 to przykład tego, jak muzyka i sztuka mogą wzajemnie się przenikać, tworząc nowe, wyjątkowe formy wyrazu, które angażują odbiorcę na wielu poziomach – zarówno emocjonalnym, jak i intelektualnym.

Baasch rusza w jesienną trasę koncertową, która obejmie koncerty w Polsce i za granicą. Mosty Tour to pierwsza klubowa trasa artysty od dłuższego czasu, gdzie Baasch wraca do swoich muzycznych korzeni, filtrując brzmienia klubowe przez swoją wrażliwość, tworząc pełne emocji synth-popowe kompozycje, które w unikalny sposób łączą energię muzyki tanecznej z intymnością jaką może nieść ze sobą melodia piosenki. Artysta wystąpi wraz zespołem w pełnym składzie – z Robertem Alabrudzińskim (perkusja) i Aleksandrem Żurowskim (syntezatory).

Bilety do nabycia przez platformę Biletomat: https://www.biletomat.pl/artysci/baasch-615

Ada Zielińska – to artystka wizualna pracująca głównie z fotografią, wideo i instalacją. Jej głównym obszarem zainteresowania jest idea destrukcji postrzeganej jako warunek konieczny dla odrodzenia – w tym kontekście jej praktyka służy jako szczególna forma auto-terapii. Jej podejście twórcze koncentruje się na katastroficznych wydarzeniach, które są albo obserwowane w rzeczywistości, albo inscenizowane – nie tylko po to, aby dokumentować, ale także aby badać estetykę i emocje, które wywołują

Maciej Przężak aka PWEE3000 – multidyscyplinarny artysta, reżyser, vfx artist, projektant graficzny pracujący w branży muzycznej, reklamowej.

Lista utworów EP “IV!II”:

1. Juanelo
2. Mosty
3. Ślady
4. Zamarzłem
5. Szept
6. HaA

Idź do oryginalnego materiału