10 hitów filmowych, którymi wszyscy jesteśmy zmęczeni

oen.pl 9 miesięcy temu


Streszczenie

  • Wspólne uniwersa kinowe nie są w stanie naśladować sukcesu Marvela, brakuje im oryginalności i jakości.

  • Dzielenie filmów na części może powodować nienaturalne klify, które pozostawiają widzów nieusatysfakcjonowanych.

  • Nadmierne wykorzystanie CGI prowadzi do niskiej jakości efektów wizualnych, przepracowania artystów i psucia wrażeń filmowych.

EKRAN WIDEO DNIA

PRZEWIŃ, ABY KONTYNUOWAĆ TREŚĆ

Współczesne hity kinowe starają się podążać za trendami które prawdopodobnie przyniosą im największe zyski, ale niektóre z nich należy wycofać, aby filmy były naprawdę kreatywne i wyjątkowe. Chociaż studia zarabiają pieniądze i wydają setki milionów na produkcję nowych filmów, niektóre pojawiające się tropy gwałtownie się starzeją. Kiedy każde studio próbuje powtórzyć sukces kogoś innego, zwykle obniża to ogólną jakość poprzez słabą imitację i brak oryginalności.

Świetne filmy nie powstają przez robienie w kółko tego samego, ale studia często osiągają stałe zyski, tworząc filmy w oparciu o tę samą własność intelektualną lub kopiując inne popularne pomysły. Z tego powodu, wiele współczesnych filmów ma wspólne tropy, od drobnych momentów w filmie, które są całkowicie nierealistyczne, po znacznie większe problemy, takie jak próba stworzenia wspólnego uniwersum filmowego. Kiedy filmy są przesiąknięte tymi wszystkimi tropami, widzowie tracą zainteresowanie i wiarę w studio, w którym można stworzyć coś nowego i oryginalnego.

10 Wspólne wszechświaty filmowe

Niepowodzenie w stworzeniu kinowego uniwersum

Kiedy Marvel z sukcesem uruchomił rozległy, wspólny wszechświat, była to nowatorska koncepcja. W ciągu 10 lat nakręcili 21 filmów przed tym ogromnym wydarzeniem Avengers: Koniec gry. Przed MCU trylogie i franczyzy, takie jak Halloween I Koszmar z ulicy Wiązów odniósł umiarkowany sukces, ale utrzymanie wysokiej jakości, opowiadanie wielu historii i łączenie bohaterów nigdy wcześniej nie udało się osiągnąć w takim stopniu. Przy tak wielu nieruchomościach, generujących dochody sięgające kilku miliardów dolarów, inne studia poszły w ich ślady, tworząc własne wszechświatyale żadne inne studio nie zbliżyło się do sukcesu MCU.

9 Część 1, Część 2, itd.

Dzielenie filmu na części

Nie każdy film podzielony na części jest zły. W rzeczywistości wielu tworzy bogate historie w wielu filmach. Istnieje jednak duży problem z zatrzymaniem historii w momencie, który wydaje się całkowicie nienaturalny. Cliffhangery zdarzają się w programach telewizyjnych, a także do pewnego stopnia w filmach, ale Afilm powinien przez cały czas sprawiać wrażenie kompletnej historii z początkiem, środkiem i końcem. Kiedy film jest podzielony na części, często kończą się one nagle w czymś, co wydaje się być środkiem historii, pozostawiając widzów z niedosytem i czekających 12 miesięcy lub dłużej, aby zobaczyć zakończenie.

Powiązany
10 hitów franczyzowych składających obietnice, których nie dotrzymywali

Franczyzodawcy zawsze chcą ekscytować publiczność swoim kolejnym dużym projektem, ale czasami nie dotrzymują złożonych obietnic.

8 Niepotrzebne spin-offy

Nudne postacie, puste historie i puste filmy

Kontynuując punkt wspólnego wszechświata, spin-offy, w których nikt nie jest specjalnie zainteresowany, są często przyziemne i mają trudności z przyciągnięciem znaczącej uwagi. Tworzenie całości film oparty na postaciach, którymi nikt się nie interesujelub jeżeli historia nie jest wystarczająco wciągająca i ekscytująca, bezsensowne spin-offy kończą się fiaskiem w kasie. Często te spin-offy mają na celu wykorzystanie sukcesu oryginału i rozpoczęcie rozszerzania wszechświata, ale tylko sprawiają, iż historia z tak wieloma poruszającymi częściami staje się bardziej wyczerpująca i trudniejsza.

7 Za dużo CGI

I za mało czasu

Specjalne studia efektów specjalnych pracują niezwykle ciężko, aby stworzyć oszałamiające efekty wizualne i sprawić, iż rzeczy, które istnieją tylko w ludzkiej wyobraźni, stają się rzeczywistością, ale kiedy filmy są nasycone słabo wykonanymi efektami wizualnymi, może to zrujnować całe doświadczenie. Pracując na najszybszych istniejących komputerach, tworzenie efektów wizualnych przez cały czas wymaga czasu, aby stworzyć modele 3D, śledzić środowiska, projektować i renderować, a żaden z tych etapów nie następuje szybko. Kiedy film składa się z setek lub tysięcy ujęć efektów wizualnych i napiętego harmonogramu wydawniczego, twórcy często przekraczają swoje granice, a rezultaty często wychodzą kiepskie pomimo ich największych wysiłków.

6 Sceny po napisach

Próbuję nagrać kolejny film

Sceny w filmach po napisach mogą być zabawne i ekscytujące oraz budować oczekiwanie na przyszłe projekty. jeżeli jednak scena po napisach wydaje się zbyt oderwana lub czasami bardziej ekscytująca niż film, który ją poprzedzał, może to obniżyć całe doświadczenie. Nie należy do tego projektować filmu podekscytuj ludzi kolejnym filmem. Film powinien być kompletną i fascynującą historią, a jeżeli w sposób naturalny będzie w niej zawarta wskazówka dotycząca przyszłej historii, to świetnie, ale nie o to tu chodzi. Zbyt często hity kinowe prowadzą do innych historii, w tym świetnych żądeł w napisach końcowych, ale ogólnie obniża to cenę filmu.

5 Fabuła Zbroi

Główni bohaterowie doznają kontuzji i nie zniechęcają się

Chociaż główny bohater będzie oczywiście nawiązywał kontakt z publicznością i popychał historię do przodu, filmy mają tendencję do czynienia ich niepokonanymi. Nie oznacza to, iż te postacie powinny ginąć częściej, ale jeżeli film zawiera scenę, w której zostają postrzelone lub w jakiś sposób ranne, nierealistyczne jest pokazanie, jak radzą sobie zupełnie bez problemów. Zbyt często filmy przedstawiają traumatyczne wydarzenie, które może prawie zabić bohatera, ale kilka sekund później wszystko jest w porządku. Przynajmniej utykaj lub coś, co pokaże, iż moment był znaczący.

Powiązany
10 razy zbroja fabularna uratowała życie postaci w programach telewizyjnych

W większości programów telewizyjnych przynajmniej niektórzy bohaterowie są chronieni zbroją fabularną i muszą przetrwać ze względu na ich ciągłe znaczenie w historii.

4 Za dużo cięć skokowych

Sprawianie, iż akcja jest prawie niemożliwa do oglądania

Kiedy sekwencja akcji jest przesycona skokami i stale zmieniając kąty, oglądanie może być męczące. Jasne, daje poczucie ruchu, pilności i szybkości, ale oznacza to również, iż widzowie przegapiają prawie całą akcję. Kiedy film spowalnia lub wykorzystuje ciągłe ujęcia, często może oddać poczucie realizmu i skali, a w przypadku ważnych walk lub pościgów warto poświęcić tym momentom czas i uwagę, na jaką zasługują, zamiast po prostu rozbijać grupę różnych ujęć w krótkich odstępach czasu.

3 Za bardzo polegamy na humorze

Podcinanie poważnych scen żartami

Filmy komediowe są świetne i niewątpliwie mają ogromną widownię, biorąc pod uwagę setki filmów należących do tego gatunku, które ukazują się każdego roku. Jednakże warto też dać odetchnąć poważnej scenie i nie wciskać żartów, aby poprawić nastrój. Pomocne może być przejście od mrocznego i poważnego momentu do czegoś jaśniejszego, ale zbyt często filmy zawierają dowcipy w tych samych smutnych scenach, co dewaluuje powagę i obniża stawkę. Filmy powinny budzić emocje, zawierać zarówno ostre wyzwania, jak i momenty wywołujące śmiech, ale nie muszą one występować w każdej scenie.

2 Po prostu się rozłączam

Nikt w prawdziwym świecie tak nie robi

Czas jest najcenniejszym dobrem w filmie. W ciągu około 90 minut należy przedstawić całą historię, nawiązując kontakt z publicznością i zapewniając satysfakcjonującą rozdzielczość. Zatem kiedy zdarza się rozmowa telefoniczna, ludzie ze sobą rozmawiają, a potem następuje przejście do następnej sceny, ma to sens. jeżeli jednak strzał pozostanie na którejś z postaci, to po prostu rozłącz się bez żadnego potwierdzenia, może to być denerwujące. Może to banalne, ale filmy powinny być realistyczne i wciągające, a to prosty sposób na odciągnięcie widzów od akcji.

1 Rozmowy podczas jazdy

I nie patrzenie na drogę

Z drugiej strony, kiedy film przedstawia postacie rozmawiające ze sobą w samochodzie podczas jazdy, wydarzy się jedna z dwóch rzeczy. Albo prowadząca postać nie widzi innego samochodu i ulega wypadkowi, albo oni spędzać zbyt dużo czasu w patrzeniu na innych i nie patrzenie na drogę. Moment może być niezwykle wciągający, ale i przewidywalny. Druga wyciąga widza z doświadczenia i gwałtownie uświadamia mu, iż to tylko film i nie ma w nim żadnej stawki.


Źródło

Idź do oryginalnego materiału